Danmarksturneringen i maj

REE Golfklub’s ungdomshold TjEK’er flot ind i Danmarksturneringen efter sidste års oprykning til 2. Division.

I weekenden 25./26. maj blev de første 2 runder af årets Danmarksturnering afviklet. Efter en suveræn 2023 sæson i kvalifikationsrækken var ungdomsholdet fra REE Golfklub spændt på i år at skulle møde stærkere modstandere i 2. Division. Den ihærdige træning gennem hele vinteren viste sig, dog ikke at have været forgæves.

Lørdag tog holdet til Kokkedal, hvor Margus Falgren sikrede sig sejren i sin single med huller 5 up efter hul 15, mens Philip Sandholm Sandau i den anden single og Ane Løvet Young og Andreas Holmegaard Hansen i Foursome måtte hele vejen til hul 18, for dog at måtte se sig besejret med den mindste margin på blot 1-0, til hjemmeholdet. Men det var tydeligt, at det var 4 velspillende ungdomsspillere fra REE Golfklub, der var klar til 2024 sæsonen.

Dette blev bekræftet søndag morgen, hvor holdet tog imod spillerne fra Søllerød, og hvor Ane Løvet Young sammen med Andreas Holmegaard Hansen, som de første kunne afslutte deres Foursome match med 8 huller up allerede efter hul 12. Derefter var det Philip Sandholm Sandau, der afsluttede sin single med 5 huller up på hul 14, mens Margus Falgren med en meget lige og velspillet match afsluttede stærkt og med et langt birdie put på hul 18 lukkede matchen med 2 huller up.

Efter første spilleweekend ligger holdet nr. 2 i deres pulje, som føres af Kokkedal, der i weekenden også besejrede holdet fra Hjortspring. Næste spilleweekend i Danmarksturneringen er 15./16. juni, hvor holdet fra REE Golfklub skal til Hjortespring om lørdagen, og søndag tager de imod Kokkedal i returmatchen på hjemmebane, hvor spillerne er stærkt opsat på at få revanche efter det meget tætte opgør i første runde.

De første matcher i Danmarksturneringen blev spillet i den forgangne weekend, og REE Golfklub har ud over vores Ungdomshold i 2. division også to Veteranhold med i Kvalifikationsrækken.

Det ene hold måtte desværre se sig slået med 13-0 i Helsingør om lørdagen og kunne trøste sig med ”kun” at tabe 11-2 på hjemmebane om søndagen til Hornbæk.

Det andet Veteranhold kom bedre fra start med en sejr på hjemmebane over Odsherred på 13-0.

For alle vores hold der nye matcher den 15. juni på udebane og den 16. juni på hjemmebane, hvor klubbens medlemmer naturligvis er velkomne til at følge med som tilskuere.