Nyhedsbrev oktober 2023 fra seniorklubben.

Den 20. sæson i Seniorklubbens historie sluttede i begyndelsen af oktober.

Da vi planlagde sæsonen, viste en finoptælling, at sæsonen omfattede i alt 28 matcher inkl. de 4 matcher, vi skulle spille på årets 2 ture. På grund af heftigt regnvejr i store dele af august blev slutresultatet dog ”kun” 25 matcher, idet vi på grund af oversvømmelser på banen måtte aflyse hele 3 af nævnte måneds 4 mandage. I øvrigt har navnlig anden halvdel af sæsonen været præget af uvant megen regn.

I den sidste halvdel af sæsonen (første halvdel blev omtalt i ”Nyt fra Seniorklubben” medio juli) har højdepunkterne ud over den ugentlige match, som altid er hyggelig, været 3 dages turen og afslutningsmatchen.

3 dages turen gik i begyndelsen af september til det jyske. Vi var indkvarteret på Hotel Pejsegården omkring 20 km nordvest for Horsens. Under opholdet spillede vi   på 3 forskellige baner: Stensballegaard, Skanderborg og Horsens alle tre – på hver sin måde – charmerende baner. Næsten uanset hvor man spiller på jyske baner – og det gælder også de her nævnte baner – forbløffes man over de tilhørende klubhuse, som i størrelse og faciliteter langt overgår dem, vi møder flest af på vores Ø. Har det noget med den kommunale udligningsordning at gøre, eller hvor skal svaret findes.

På turen deltog omkring 30 medlemmer, som alle helt forventeligt hyggede sig gevaldigt i hinandens selskab både under og efter spillet. Og heldigvis var vi under hele opholdet begunstiget af rigtig flot solskinsvejr fra morgen til aften. Tak for det.

Afslutningsmatchen fandt sted for få dage siden – mandag den 02. oktober – hvor der traditionen tro blev spillet en (tillempet) Texas Scramble. Alle 14 hold (55 deltagere) slog ud fra teested 47, og hvert hold havde på forhånd fået tildelt 27 slag.

Desværre regnede det stort set under hele matchen, ja det begyndte faktisk, før vi slog ud, hvilket bl.a. medførte, at denne skribent helt forudsigeligt fik en del stikpiller om vejret. Heldigvis lærer man med alderen at se gennem fingre med mange ting – også piller.

På trods af den megen regn scorede de fleste hold dog relativt mange point. De fire bedst placerede hold havde således en gennemsnitlig score på 3 og derover pr. hul.  Dagens vinderhold bestod af: Keld Sørensen, Torben Henriksen, Flemming Lynge Nielsen og Alex Anderson, som gik runden i 60 point et gennemsnit på 3,33 pr. hul.

Efter matchen og lidt tørt tøj serverede Liz og hendes stab en dejlig frokost, hvorunder der naturligvis også og helt i overensstemmelse med praksis blev delt uafhentede præmier ud og naturligvis præmier til de vindende hold. Herudover blev der efter et sindrigt system trukket lod om 10-15 flasker vin for at undgå enhver tvivl om, hvorvidt vinen kunne holde sig indtil vi i april næste år, tager fat på en ny sæson.

Sluttelig vil jeg på bestyrelsens vegne takke alle medlemmer for endnu en god sæson.

Bent Hansen