Fødselsdagsfest i Seniorklubben

Den 12. marts 2023 rundede Seniorklubben 20 år. Denne begivenhed blev markeret i mandags (den 15. maj) ved et fødselsdags arrangement, hvori mere end to-tredje-del af klubbens i alt 92 medlemmer deltog.

Et festudvalg bestående af 2 medlemmer fra bestyrelsen (Jette Elvekjær og Søren Andersen) og 2 ”menige” medlemmer (Karin Gehlshøj og Leif Petersen) havde sammensat et program, som med god hjælp ovenfra, blev afviklet i strålende vindstille solskinsvejr.

Alle deltagere mødte ind ved 9-tiden, hvor flaget selvfølgelig var hejst til ære for fødselsdagsbarnet.

Efter tjek-ind og aflevering af scorekort på matchkontoret blev de 15 hold sammensat ved lodtrækning, så det var helt tilfældigt, hvem der kom på hold med hvem. Alt imens disse indledende øvelser fandt sted, blev der serveret en velvoksen kagemand samt en slikpose, så alle kunne holde blodsukkeret intakt under de forestående konkurrencer.

Kl. 10:00 lød startskuddet til en 11-hullers runde almindelig stableford. Desuden var der indlagt en holdkonkurrence, som blev myndigt afviklet af festudvalget. Konkurrencen bestod af 3 ting: Putning på puttebanen ved klubhuset, spil fra hvid tee på hul 18 og spil over søen ved øvebanen. Ved afviklingen af sidstnævnte var der heldigvis for mange af os placeret en spand med gratis bolde. Det hele blev afviklet uden nævneværdig ventetid.

Overalt på banen var der pyntet op med flag og balloner i mange forskellige farver. Rigtig festligt – og noget der var med til skabe en god stemning.

Efter de to konkurrencer var gennemført, blev der ved 14-tiden serveret en velsmagende frokost i restauranten bestående af pølser, kyllingelår og forskellige salater, ligesom alle ”slikmundene” pænt delte resterne af den velvoksne kagemand, selv om alle på det tidspunkt var mætte – tror jeg.

En fødselsdagsmatch omfatter naturligvis både præmier og gaver. Alle var derfor blevet bedt om at medbringe en mindre gave, som samtidig var ”adgangsbilletten” til dagens arrangement. Ingen kunne på den måde ”snyde sig ind”. Til de dygtigste var der således både præmier og en gave, mens vi ”andre” måtte nøjes med en gave. Men festligt var det.

Der er grund til at sige en STOR TAK til dagens sponsorer:

Marianne og Finn Lange, Lonny og Sten Lodberg, Ree Golfklub, Pro-shoppen, Søren Andersen, Pia Gram Elvekjær (Gram Fysioterapi & Træning) og Kvickly.

Og der er grund til at sige STOR TAK til festudvalget for et veltilrettelagt og vel gennemført arrangement.

Bent Hansen