Klubmestre seniorklubben

Nyt fra Seniorklubben

Fredag den 02. juli afviklede Seniorklubben det årlige klubmesterskab – nummer 15 i rækken, siden klubben blev stiftet i 2003. Vi havde i år ikke alene fremrykket mesterskaberne fra midten af august til begyndelsen af juli men også udskudt starttidspunktet fra kl. 09:00 til kl. 13:00 – begge dele i et forsøg på at opnå lidt større tilslutning end de omkring 45-50 deltagere, vi havde formået at tiltrække de seneste 5 år.

I timerne inden starten tydede meget på, at matchen ikke alene skulle afvikles i regnvejr, men også i et fugtigt varmt vejr. Heldigvis stod vejrguderne os bi og forskånede os helt for regn. Da det var næsten vindstille, blev det dog på grund af det fugtige vejr en rigtig ”varm match”.

Flere uger uden regn havde medført, at banen var meget tør og hurtig, hvilket betød, at forudsætningerne for at opnå mange point var mere optimale end ellers.

Håbet om en større deltagelse holdt desværre ikke stik, idet vi ”kun” var 45 mod 47 sidste år. Det gjorde derimod spådommen om gode resultater. Hos damerne var der i modsætning til sidste år kamp til stregen. Jette Elvekjær løb dog med en score på 39 i sidste ende med sejren foran Grethe Frilund (sidste års vinder) med 38 og Lis Ipsen med 37 point. Jette kunne derfor fortjent smykke sig med titlen som årets Ironwoman. Hos herrerne var der derimod ikke samme tætte opløb, idet Erik Asmussen helt suverænt fejede alle konkurrenter af banen og blev årets Ironman med en imponerende score på 43 point mod Tommy Sindings og Peter Knudsens ”beskedne” 37 og 36 point.

Som en konsekvens af det senere starttidspunkt undgik vi i år en ”ventetid” på 4-5 timer, fra vi ”kom ind”, og til vi ved 18-tiden atter samledes til den årlige middag. Med en start kl. 13:00 passede det således perfekt med, at der var tid til en forfriskning på terrassen, inden Pia ved 18:30-tiden ringede ind til en lækker tre retters menu i restauranten. Efter et par fornøjelige timer var det som sædvanlig tid  præmieuddeling med både individuelle præmier og præmier til nærmest hul. Højdepunktet var naturligvis hyldesten af Erik Asmussen som årets Ironman og Jette Elvekjær som årets Ironwoman. Endnu en gang et STORT tillykke til Jette og Erik.

Bestyrelsen vil nu vurdere, om eksperimentet med at fremrykke klubmesterskaberne fra midten af august til primo juli med starttidspunkt kl. 13:00, skal gøres permanent, eller vi skal ”vende tilbage” til den måde arrangementet har været afviklet på i en lang årrække. Baseret på de tilkendegivelser bestyrelsen modtog fra de tilstedeværende medlemmer, kunne noget tyde på, at eksperimentet skal gøres permanent, selv om målet med en større deltagelse desværre ikke blev indfriet. Men som sagt drøfter vi det i bestyrelsen og vender derefter tilbage.

Vi går nu ind i anden halvdel af sæsonen, hvor vi bl.a. skal på vores 3 dages tur til Møn med spil på banen i Møns GK de første 2 dage. På 3. dagen gør vi på vej hjem mod Nordsjælland et stop i Rønnede, hvor vi spiller den sidste match på banen i Rønnede GK. Tilmelding til turen udsendes i slutningen af indeværende måned. Vi håber på stor tilslutning.

Bent Hansen