Nyhedsbrev oktober 2024 fra seniorklubben.

Sæsonen 2024 sluttede for få dage siden.

Det blev til i alt 27 matcher, hvoraf 2 dog måtte afbrydes i utide på grund af heftigt regnvejr. Desuden måtte en enkelt match helt aflyses, da banen flere steder stod under vand.

2 dages turen gik i begyndelsen af september til Fyn, hvor vi var indkvarteret på Hotel Faaborg Fjord, der ligger lige ned til Det Sydfynske Øhav. Trods godt vejr tror jeg dog ikke, at nogen fra REE Golf var i vandet. Selv var jeg lovlig undskyldt, idet badetøjet lå hjemme i skabet, hvor det i øvrigt har ligget urørt hele året.

Under opholdet spillede vi førstedagen på banen i Svendborg GK. Desværre havde golfanlægget for nylig gennemgået en omfattende renovering, som bevirkede, at vi måtte gå runden på en lidt alternativ måde. Desuden havde vi det lille ”uheld”, at de første 9 huller netop var ”prikket”. Nå, men af den grund havde flere af os heldigvis en god undskyldning, når slaget ind imellem fejlede.

Efter runden ventede der som kompensation for baneforholdende en gratis fadøl i restauranten. Det hjalp lidt på humøret.

Anden dagen spillede vi banen i Faaborg GK, som ligger i Svanninge Bakker 5-6 kilometer fra hotellet. Golfklubben beskriver selv banen således: ” Danmarks (måske) smukkest beliggende golfbane, som har en helt enestående udsigt over Det Sydfynske Øhav.” Jeg kunne for egen regning – men uden håndfast dokumentation – tilføje: Danmarks (måske) mest kuperet golfbane. Jeg ved i hvert fald, at mange af os var glade for, at klubben råder over et anseeligt antal buggyer. Banen var i øvrigt meget velplejet – helt som vi er vant til i REE og absolut en bane, som tåler et fornyet besøg, hvad jeg i øvrigt også mener Svendborgbanen gør, når renoveringen er helt afsluttet.

I turen deltog 29 medlemmer, som alle helt forventeligt hyggede sig gevaldigt i hinandens selskab både under og efter spillet. Og heldigvis var vi – bortset fra ½ times regn på førstedagen – begunstiget af rigtig flot solskinsvejr begge dage. Godt vejr gør bestemt en forskel.

Afslutningsmatchen fandt som nævnt sted for få dage siden. Traditionen tro spillede vi Texas Scramble., hvor alle 13 hold (47 deltagere) slog ud fra teested 47. Der gik desværre lidt ”kage i den” fra morgenstunden, hvor det desværre ikke lykkedes alle at få en buggy, som de havde bestilt, hvilket naturligvis var meget uheldigt. Hvad årsagen var, står lidt hen i det uvisse. Matchen blev til gengæld afviklet i rigtig fint golfvejr i modsætning til sidste år, hvor det stort set regnede under hele matchen.

Om det gode vejr var årsagen til de mange flotte scorer, eller det skyldtes, at formen efter et langt tilløb først nåede at kulminere her ved udgangen af sæsonen, skal jeg være usagt, men faktum er, at scoren helt generelt var flot på alle hold. De tre bedst placerede hold opnåede således henholdsvis 74, 75 og 78 point – altså kun 2, 3 og 6 point over banens par. Dagens vinderhold bestod i år af: Keld Sørensen, Torben Henriksen, Hanne Elster og Eskild Bak Kristensen. Keld og Torben var i øvrigt også på vinderholdet sidste år.

Inden vi efter matchen gik til bords, havde yderligere 9 medlemmer, som af forskellige grunde ikke kunne deltage i matchen, sluttet sig til selskabet, så vi ved frokosten var i alt 56 svarende til omkring 2/3 af Seniorklubbens medlemmer. En rigtig flot tilslutning og noget som bestyrelsen værdsætter. Liz og Jan serverede som sædvanlig en lækker frokostbuffet, og helt i overensstemmelse med praksis blev der efter frokosten uddelt både uafhentede præmier og præmier til dagens 3 vindende hold.

Indtil da take care of yourself and your family.

På bestyrelsens vegne vil jeg gerne takke alle medlemmer for endnu en god sæson. Vi håber at se alle – og gerne lidt flere – til den nye sæson, der åbner først i april 2025.

Bent Hansen