Pibe Mølles Ryder Cup 2021

På trods af den våde vejrudsigt var der højt humør kl. 07:00 lørdag morgen, da spillerne fra det Røde og det Blå hold mødtes til fælles morgenmad – sponseret af Café Pibe Mølle.

Efter otte våde Foursome-matcher var stillingen 4-4 før frokosten – det Blå hold sluttede dog dagen med en kneben føring på 8½ mod 7½ efter de otte FourBalls.

Søndagen bød på tørvejr og lidt solglimt, og de 19 Single-matcher var i mange tilfælde tætte undervejs – på trods af lidt hårde odds for nogle spillere. Spændingen var intakt, og de to holdkaptajner skiftedes til at have smilet fremme, efterhånden som matcherne var færdige.

I bedste Ryder Cup stil blev det hele afgjort i den sidste match på hul 18 – med en sejr til det Blå hold på 18½ mod 16½.

Der var både pokal og præmier – delvis sponseret af Pibe Mølle Vin & Ost – til vinderne, og lidt til spillerne på det Røde hold, som kæmpede til sidste hul.

Der skal lyde en stor tak både til sponsorerne og greenkeeperne samt til de to holdkaptajner, Casper Andreasen og Carsten Qvist, for et kæmpearbejde for at få de 41 deltagere fordelt, så alle kom til at spille mest muligt ud fra egne ønsker.

Nils Rohde

Turneringsudvalget